Nyuggerlájf

Nyuggerlájf

Koleszterin

2015. augusztus 09. - Nyica

sültkrumpliPár hete derült ki, hogy a májusi lecitin kúrának lett még egy pozitív hatása: csökkent a koleszterinszintem.  Még így is magas, de legalább már nincs a csillagokban.  Igaz hogy kaptam rá gyógyszert annak idején, de néhány szem után eszembe jutott, hogy rá kellene keresni az interneten. Arra a következtetésre jutottam, hogy többet árt, mint használ, ezért a tablettákat elsüllyesztettem valahová,  majd ha lejárt a szavatossága, visszaviszem a gyógyszertárba.  Tablettákat nem dobunk a szemétbe, mert veszélyes hulladék! 
A múltkor egy kis apróság miatt orvoshoz kellett mennem, akkor kaptam beutalót laborvizsgálatra.  A pajzsmirígyem alul működik egy kicsit,  és még vashiányos is vagyok.   Na ja, ezt teszi a mindennapi gyors kaja, sült krumpli  valami félkész vacakkal.  Azelőtt sem voltam konyhatündér, de mióta ilyen meleg van, iparkodok túlesni a főzési procedúrán.  
Régebben legalább odafigyeltem, hogy legyen itthon zöldség, gyümölcs, főztem gyógyteákat, mostanában valahogy elmaradtak ezek a dolgok.  
Mindig a túlsúlyosakat ostorozzák,  ötvenhárom kilóval nem éreztem magamat veszélyben.  Pedig de!  A koleszterinmumus a vékonyakra is leselkedik, de minket senki sem piszkál érte.  Még a háziorvos sem.  Azt nem mondhatja, hogy fogyjon le, legfeljebb azt, hogy dobja el a cigarettát, de nem mondja, én meg amúgy is tudom, mi az amit nem kéne.  Sőt, a túlsúlyosak is tudják  elméletben, hogy mit is kéne tenni, csak a kivitelezéssel van a gond.  Ahogy nálam is.  Azért tettem néhány apró lépést magamért.  Vettem gyümölcsöt, főztem rizibizit bulgurból  sok répával borsóval,  és még padlizsánom is van a hűtőben.  Hogy mit csinálok vele, azt még nem tudom, de biztos találok valami receptet az interneten.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyuggerlajf.blog.hu/api/trackback/id/tr3316351004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lillanyó 2015.09.05. 22:29:35

.. hmmmm, pedig milyen jól néz ki az a kazal sültkrumpli ... fenejól kiválasztottad megint az illusztrációt! (egész nyáron 'majdnem vegán' kúrát tartottam: 'óne krumpli, kenyér, tészta, cukor, kukorica, banán, sajt ... önként ugyan, de nem állítom, hogy végig daloltam ... bár megéri , de azért kemény (fagyi is óne!) - szóval ha vége a diétának ( még három hét) első dolgom lesz sütni egy ilyen kazal burganyót : )

Remet 2015.09.06. 10:46:21

Na ez a kép pontosan tükrözi azt a mondást, hogy éhes disznó makkal álmodik. Ugyanis imádom a sült krumplit, viszont idejét sem tudom, mikor ettem egy igazán jót belőle. Nem mintha nem sütnék, de valahogy mostanában nem olyan már ez sem, mint volt. Talán az őszi krumpli már normális lesz, de most még bárhol veszem, valahogy nem az igazi. Színtelen, szikkadt, száraz és ízetlen sültkrumpli lesz belőle.

Lillanyó 2015.09.07. 21:56:40

Sütéshez valóban az öreg krumpli jó, Az újak közül is van speciális "sütni-való fajta, igaz, utána kell járni. Bevallom, bármennyire is imádom, én is ritkán sütök, mert az egész lakás olajszagú tőle és irdatlan mennyiséget kell sütnöm ...
süti beállítások módosítása